«Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (Гісем О. В., Мартинюк О. О.)

Узагальнення за розділом ІІ «Середньовічний світ Західної Європи»

Узагальнення за розділом ІІ «Середньовічний світ Західної Європи»

Узагальнення за розділом ІІ «Середньовічний світ Західної Європи»

1.       Об’єднайтеся у дві-три команди та проведіть конкурс знавців термінів і понять розділу.

Рекомендований перелік термінів і понять: внутрішня колонізація, зовнішня колонізація, паломництво, міграції, погром, феод, «феодальна драбина», феодалізм, феодальна роздробленість, соціальний стан, феодал, замок, васалітет, оброк, панщина, громада, церковна ієрархія, єпархія, аріанство, християнізація, клюнійський рух, майстер, підмайстер, учень, гільдія, Ганза, лихварство, міняйло, міська комуна.

2.       Робота в малих групах. У складі малих груп проведіть гру «Чотири зупинки». Кожна група отримує завдання розповісти, що вона побачила на визначених чотирьох зупинках казкової машини часу, яка перенесла їх до середньовічної Західної Європи:

•        місто в період епідемії чуми 1346—1353 рр.;
•        рицарський турнір;
•        двір Папи Римського Григорія VII;
•        середньовічне місто в ярмарковий день.

3.       Проведіть командну гру «Історичний ланцюг». Перший гравець називає дату, термін, персоналії, історичний факт, пов’язаний із визначеною до гри ведучим темою розділу. Наступний гравець має спочатку повторити те, що сказав його попередник, а потім додати своє. Новий учасник гри робить так само.

4.       Робота в парах. У складі пар проведіть гру «Зашифруйте і розшифруйте текст». Спочатку гравці з визначеного ведучим тексту роблять скорочений, без крапок, із пропусками для загальновживаних слів, піктограмами тощо. Потім вони обмінюються скороченими текстами й «розшифровують» їх.

5.       Проведіть парну або командну гру «Турнір». У цій грі два гравці або дві команди змагаються у своїх знаннях за розділом. Гра починається із жеребкування, що визначає того, хто починає. Перший учасник ставить запитання за матеріалом розділу, другий — відповідає на нього. Якщо відповідь правильна, він ставить своє запитання. Гра триває, поки один з учасників не дає неправильну відповідь або не може поставити запитання. Переможцем є той, хто останнім дав правильну відповідь і поставив запитання, яке залишилося без відповіді.

Узагальнення за розділом ІІ «Середньовічний світ Західної Європи»
Перед відвідуванням сайту оберіть один з варіантів: