«Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (Гісем О. В., Мартинюк О. О.)

Практичне заняття за розділом IV «Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя»

Практичне заняття за розділом IV «Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя»

Практичне заняття за розділом IV «Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя»

Мета: продовжити формування просторової складової історичної компетентності шляхом роботи з контурною картою; розвивати логічну, аксіологічну та інформаційну складові історичної компетентності шляхом зіставлення та аналізу процесів, які відбувалися в матеріальному й духовному світі європейського Середньовіччя.

Завдання для підготовки до практичного заняття. 1. Повторити матеріал про розвиток культури в Середні віки. 2. У складі малих груп за додатковими джерелами інформації підготувати повідомлення з презентаціями про повсякденне життя середньовічного студента/учня; уявну (ілюстровану) екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи»; «Книга і культура читання в Середньовіччі».

Пригадайте. 1. Що таке «Каролінзьке відродження»? 2. Які архітектурні стилі існували в середньовічній Європі? 3. Хто винайшов книгодрукування? 4. Яка країна стала батьківщиною епохи Відродження?

Хід роботи

I.       Робота з контурними картами.

Карта «Християнська церква в Середні віки»

1.       Зафарбуйте різними кольорами межі поширення впливу католицької та православної церков у Європі.

2.       Укажіть стрілками напрямки експансії католицької церкви.

3.       Обведіть регіон, охоплений єрессю катарів.

4.       Позначте і підпишіть місто Авіньйон. Поряд зазначте хронологічні межі «авіньйонського полону» пап.

Карта «Розвиток культури в епоху Середньовіччя»

1.       Підпишіть і підкресліть назви країн, де зародилися романський і готичний архітектурні стилі.

2.       Позначте основні університетські центри Європи.

3.       Підкресліть місця виникнення першого університету.

4.       Спеціальною позначкою вкажіть місце виникнення книгодрукування.

II.      Робота в малих групах і колективне обговорення проблеми.

Малі групи представляють класу спільні висновки, яких вони дійшли, працюючи над своїми завданнями, і представляють найкращі з підготовлених повідомлень із презентаціями. Клас шляхом колективного обговорення зіставляє організацію влади в зазначених державах.

III.    Формулювання висновків відповідно до мети заняття.

Учні самостійно визначають, як проведене практичне заняття сприяло розвитку їхніх історичних компетентностей.

Практичне заняття за розділом IV «Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя»
Перед відвідуванням сайту оберіть один з варіантів: