«Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (Гісем О. В., Мартинюк О. О.)

Узагальнення за розділом VI «Середньовічний Схід»

Узагальнення за розділом VI «Середньовічний Схід»

Узагальнення за розділом VI «Середньовічний Схід»

1.       Проведіть перевірку рівня знань, набутих унаслідок розгляду матеріалу, за допомогою гри «Історична абетка».

Правила гри. Ведучий називає літеру абетки. Окремі гравці, пари, малі групи або команди за визначений час мають скласти перелік слів (поняття, терміни, назви, імена тощо), які починаються на цю літеру й пов’язані з розглянутою темою. Переможцем стають ті, чий список буде найдовшим.

2.       Робота в парах. У складі пар проведіть гру «Знайдіть, де він жив».

Правила гри. Один гравець (гравці) наводить ім’я героя та дає характеристику його діяльності. Інший (інші) за наведеною характеристикою визначає (визначають), де проживав герой.

3.       Об’єднайтеся у дві-три команди та проведіть конкурс гравців історичної карти. Представник однієї команди називає представнику іншої подію, яку необхідно позначити на контурній карті. Правильна відповідь надає право поставити запитання суперникам.

Наприклад: 1) утворення імперії Гуптів; 2) об’єднання монголів Чингізханом; 3) встановлення династії Юань тощо.

4.       Об’єднайтеся в команди, опрацюйте додаткову інформацію та проведіть гру «Чотири зупинки» за одним із запропонованих сценаріїв:

1)      Караван купців рухається Великим шовковим шляхом. Розіграйте невеликі інсценізації того, що вони побачили на таких чотирьох зупинках каравану:

•        купці в китайського імператора;

•        зупинка каравана в пустелі;

•        напад розбійників;

•        ринок у Константинополі (Царгороді).

2)      Експедиції адмірала Чжен Хе в 1403—1433 рр. до Індії, Індонезії, Індокитаю, Малайзії та до берегів Африки:

•        Чжен Хе в імператора;

•        зустріч з арабськими купцями;

•        висадка на березі Африки.

5.       Арабські купці, які побували в Індії в X—XI ст., залишили такі згадки про країну: «У її державах панують великі розбіжності в мовах і релігіях, і вони часто ворогують між собою… Царська влада передається спадково в одній родині й ніколи не передається в іншу сім’ю». Які висновки можна зробити про розвиток Індії на підставі цього повідомлення?

6.       Складіть хронологію ключових подій історії країн Сходу (Китаю, Індії).

 

Узагальнення за розділом VI «Середньовічний Схід»
Перед відвідуванням сайту оберіть один з варіантів: