Образне слово поетичного модернізму
«Над берегами вічної ріки»
«З вершин і низин»
«Сонячні кларнети»
«Сад божественних пісень»
«На крилах пісень»
Олюднення природи відбувається у вірші Лесі Українки
«Лист до товаришів»
«Стояла я і слухала весну…»
«Мріє, не зрадь!..»
«Contra spem spero!»
«Слово, чому ти не твердає криця…»
У драмі-феєрії «Лісова пісня» порушено всі проблеми,ОКРІМ
війни і миру
кохання і зради
людини і мистецтва
добра і зла
людини і природи
Який персонаж «Лісової пісні» уособлює гармонію між людиною і природою?
Перелесник
Русалка
дядько Лев
Лукашева мати
Килина
Вірш М. Вороного «Інфанта» написаний у дусі
символізму
романтизму
імпресіонізму
реалізму
експресіонізму
Який із поданих висловів характеризує вірш М. Вороного «Блакитна Панна»?
Весняний солов’їний спів викликає в уяві чи та чі вуста лену асоціацію: весна — пора кохання.
З окремих деталей вимальовується реальна зустріч: осінній вечір і жіночий силует на «туманному обрії»
Вплив народної пісні надав монологу ліричного героя, збентеженого байдужістю коханої, м’якого ліризму й простоти.
У початковій строфі прихід весни перетворюється в поетичній уяві автора на урочисту й яскраву містерію
У поезії переважає піднесено-оптимістична настроєватональність. Мотив боротьби узгоджується з мотивом творчості, а символічний образ слова-зброї висувається на передній план.
Для чого Олександр Олесь використовує у вірші «Чари ночі» образ Фауста?
щоб уяскравити символічний образ весни
щоб підкреслити плинність життя
щоб наголосити на неприпустимості укладання угод з дияволом
щоб закликати читачів до заняття науками
щоб показати, що кохання в усіх народів виявляється однаково
Що об’єднує вірші Олександра Олеся «О слово рідне! Орле скутий!» і Лесі Українки «Слово, чому ти не твердая криця…»?
визнання митцями свого безсилля в реальній боротьбі
порівняння слова з птахом
рік написання
образ слова-зброї
образ батьківщини
Яким чином у драматичному етюді Олександра Олеся виявляються риси неоромантизму?
драматичний етюд представляє епізод із одноплановими персонажами, котрі сприймаються як образи-символи
твір не має позитивних персонажів
у творі зображено конфлікт між мрією та дійсністю, героєм і юрбою
персонажі твору не мають імен
твору властиве уникнення життєвої конкретики й символічний підтекст
Яким є фінал драматичного етюду «По дорозі в Казку»?
з’ясовується, що ніякої Казки не існує
«Він» бачить вхід у Казку, але не може повести туди інших, бо вони його покинули
юрба разом зі своїм провідником повертається додому
«Він» приводить своїх послідовників у Казку
головний герой гине
Укажіть, кому з персонажів «Лісової пісні» належать подані репліки.
Лукаш
Мавка
Сестрице, мушуя! Твоя краса на той рік ще буйніше запишає, а в мене щастя як тепер зов’яне, то вже не встане!
Пісні! То ще наука невелика!
Негідна ти дочкою лісу зватись, бо в тебе дух невільний лісовий, ахатній рабський!
А що ж мималитута—голод їсти? Прийшли купці, купили та йуже. Велике щастя—дуб!
Ой ті люди з-під стріх солом’яних! Я їх не зношу! Я не терплю солом’яного духу!
Установіть відповідність літературознавчими поняттями і їх визначеннями.
імпресіонізм
експресіонізм
неоромантизм
символізм
Напрям модернізму, якому властиві увага до незвичайних особистостей, сильних пристрастей, до всього загадкового й фантастичного
Комплекс мистецьких напрямів кінця ХІХ — перших десятиліть ХХ ст. із загальною орієнтацією на оновлення, або модернізацію.
Напрям у мистецві й літературі, представники якого прагнули відтворити реальний світ у його рухливості й мінливості, передати свої враження
Мистецький стиль початку XXст., представники якого ставили заголовну мету зображення духовного світу людини. Усі образи творів цього стилю набувають максимально рівняемо цій ностій напруженості
Основною рисою цього мистецького напряму є те, що конкретний художній образ у його творах перетворюється на багатозначний символ