Позначте рядок дієслів, кожне яких пишеться з не окремо.
(не)дійшов, (не)відчуваю, (не)може
(не)знайшла, (не)дооцінюєте, (не)складаються
(не)вщухав, (не)хочеться, (не)вгавали
(не)пробував, (не)притомніти, (не)слухають
Позначте рядок, у якому всі дієслова пишуться з ь.
дитина смієт..ся, хтось розважаєт..ся, ти навчиш..ся
комусь хочет..ся, земля прикрасит..ся, ти тривожиш..ся
учень стараєт..ся, ти посміхаєш..ся, дівчинка граєт..ся
курчатко вилупит..ся, вікно відчинит..ся, мені здаєт..ся
Позначте рядок, у якому всі дієслова мають закінчення -ете.
розв’яж.., закінч.., прагн..
змокн.., колиш.., насміл..сь
забуд.., побач.., накаж..
відпочин.., усміхн..сь, знайд..
Позначте рядок, у якому всі дієслова мають закінчення -имо.
наліп.., вируш.., прокол..
піджив.., захист.., перевір..
причин.., почист.., замерзн..
виріш.., засвіт.., усміхн..сь
Позначте рядок дієслів у формі наказового способу, кожне з яких пишеться без ь.
приголуб..те, визнач..те, повір..те
пересяд..те, пробач..те, забуд..те
заплач..те, встан..те, посун..тесь
перевір..те, відправ..те, поглян..те
Позначте рядок, де в кожному випадку правильно утворено форми першої особи однини.
радити — раджу, втратити — втрачу, водити — вожу
сидіти — сижу, котити — кочу, мастити — мащу
народити — народжу, будити — буджу, летіти — лечу
лазити — лажу, висіти — вишу, бродити — броджу
Позначте речення, у якому інфінітив виконує синтаксичну роль обставини.
Півень злетів на пліт і заходився на все горло кукурікати.
Толі теж хотілось заверещати, і побігти, і навіть фицнути так само ногою.
Я люблю зустрічати світанок.
Поповзла до діда всяка комашня та дрібні тваринки прощатися з ним на зиму.
Позначте речення, у якому інфінітив виконує синтаксичну роль означення.
Харитя поклала торбинку, взяла в руки серп і почала жати.
Звичай робити писанки, крашанки виник в Україні давно, ще з дохристиянських часів.
Дівчина вміє добре готувати.
Старий їжак вирішив покарати лиходійку.
Позначте рядок дієслів, кожне з яких пишеться з не разом.
(не)хтувати, (не)зважай, (не)добачає
(не)вгамуються, (не)зчувся, (не)оцінили
(не)вміщається, (не)доведеться, (не)зможеш
(не)вгавали, (не)навиджу, (не)дочув
Позначте речення, у якому один спосіб дієслова вжито замість іншого.
Спробуймо розв’язати цю задачу.
Нехай кожен з них напише заяву.
Учні пишуть контрольну роботу.
Віддав би ти йому ці гроші.
Позначте рядок, у якому всі дієслова утворено одним і тим самим способом.
закруглити, запекти, обеззброїти
принизити, переписати, уціліти
списати, поновити, побілити
оздоровити, засвоїти, уповільнити
Укажіть правильно виконаний морфологічний розбір дієслова.
Українська мова належить до індоєвропейської мовної сім’ї. Належить — дієслово, поч. форма — належати, недок. вид, дійсн. спосіб, тепер. час, 3-тя ос., одн., друга дієвідміна, присудок.
Деякі з давніх книжок можна побачити в Музеї книги Києво-Печерської Лаври. Побачити — дієслово, неозначена форма, док. вид, перша дієвідміна, присудок.
Якби мені черевики, ой пішла б я на музики. Пішла б — дієслово, поч. форма — піти, док. вид, умовн. спосіб, мин. час, 1-ша ос., одн., перша дієвідміна, присудок.
Знайди на карті Україну. Знайди — дієслово, поч. форма — знайти, док. вид, наказ. спосіб, 1-ша ос., одн., перша дієвідміна, присудок.