Словосполучення буйний вітер, чорні брови, синє море, темна ніч є зразками використання
порівняння
метафори
персоніфікації
паралелізму
постійних епітетів
Мотив зради простежується в пісні
«Летять галочки у три рядочки»
«Світи, світи, місяченьку»
«Сонце низенько, вечір близенько»
«Місяць на небі, зіроньки сяють»
«Лугом іду, коня веду»
До однієї тематичної групи належать пісні в рядку
«Цвіте терен, цвіте терен», «В кінці греблі шумлять верби»
«Місяць на небі, зіроньки сяють», «Ой у полі криниченька»
«Сонце низенько, вечір близенько», «Над річкою бережком»
«Стоїть явір над водою», «За городом качки пливуть»
«Лугом іду, коня веду», «Гомін, гомін по діброві»
Хто з любов’ю не знається, Той горя не знає, — стверджує героїня твору, у якому є символічний образ
сокола
місяця
рути-м’яти
рожі
терну
Образи сірих волів, сивої зозулі, зеленої муравини є в пісні, що належить до
історичних
жартівливих
чумацьких
козацьких
Сестра запитує — Коли, брате, з війська прийдеш? у народній пісні
«Гомін, гомін по діброві»
«Ой не ходи, Грицю»
«Віють вітри, віють буйні...»
«Стоїть явір над водою»
«Ой у полі криниченька»
Не може подати руки, бо на нього «насипано та сирої землі», персонаж народної пісні, у якій є образ
ластівки
зірок
вінка
коня
волів
Мені з жінкою не возиться, А тютюн та люлька Козаку в дорозі Знадобиться! — відповідає персонаж твору, у якому є
символічні образи тварин
образи історичних осіб
лише вигадані персонажі
символічні образи рослин
лірична героїня
Укажіть, до яких груп належать запропоновані твори.
пісні про кохання
козацькі пісні
чумацькі пісні
пісні Марусі Чурай
«Ой хто, хто Миколая любить»
Поєднайте назву твору й уривок із нього.
«Цвіте терен, цвіте терен»
«Засвіт встали козаченьки»
У неділю рано зіллячко копала, А у понеділок переполоскала.
Туман поле покриває, Мати сина проганяє.
Ой візьму я кріселечко, Сяду край віконця.
Та щось кінь мій вороненький В воротях спіткнувся.
Ой, там криниця пiд перелазом — Вмиємось, серденько, обоє разом.
Укажіть, які художні засоби використано в наведених уривках.
Не журися, козаченьку, Ще ти молоденький!
Гей, там чумак сиві воли пасе Та з криниці напуває.
Цвiте терен, цвiте терен, Та й цвіт опадає. Хто з любов’ю не знається, Той горя не знає.
Пішла доля ярами, Зеленими лугами.
гіпербола
пестливі слова
епітет
паралелізм
уособлення
Співвіднесіть уривки творів із тематичними групами, до яких належать твори.
Воли ревуть, води не п’ють, Бо в Крим доріженьку чують.
Росла, росла дівчинонька да й на порі стала, Ждала, ждала козаченька да й плакати стала.
Мене, нене, змиють дощі, А розчешуть густі терни, А висушать буйні вітри!..
Пішла мати жито жать Та й вижала три квітки: Що первую сонливу, А другую дрімливу, А третюю щасливу.
колискові пісні
весільні пісні