Словосполучення буйний вітер, чорні брови, синє море, темна ніч є зразками використання
метафори
персоніфікації
паралелізму
порівняння
постійних епітетів
Мотив зради простежується в пісні
«Світи, світи, місяченьку»
«Сонце низенько, вечір близенько»
«Місяць на небі, зіроньки сяють»
«Летять галочки у три рядочки»
«Лугом іду, коня веду»
До однієї тематичної групи належать пісні в рядку
«Місяць на небі, зіроньки сяють», «Ой у полі криниченька»
«Сонце низенько, вечір близенько», «Над річкою бережком»
«Стоїть явір над водою», «За городом качки пливуть»
«Цвіте терен, цвіте терен», «В кінці греблі шумлять верби»
«Лугом іду, коня веду», «Гомін, гомін по діброві»
Хто з любов’ю не знається, Той горя не знає, — стверджує героїня твору, у якому є символічний образ
місяця
рути-м’яти
рожі
сокола
терну
Образи сірих волів, сивої зозулі, зеленої муравини є в пісні, що належить до
чумацьких
козацьких
історичних
жартівливих
Сестра запитує — Коли, брате, з війська прийдеш? у народній пісні
«Ой не ходи, Грицю»
«Віють вітри, віють буйні...»
«Стоїть явір над водою»
«Гомін, гомін по діброві»
«Ой у полі криниченька»
Не може подати руки, бо на нього «насипано та сирої землі», персонаж народної пісні, у якій є образ
зірок
вінка
коня
ластівки
волів
Мені з жінкою не возиться, А тютюн та люлька Козаку в дорозі Знадобиться! — відповідає персонаж твору, у якому є
образи історичних осіб
лише вигадані персонажі
символічні образи рослин
символічні образи тварин
лірична героїня
Укажіть, до яких груп належать запропоновані твори.
пісні про кохання
козацькі пісні
чумацькі пісні
пісні Марусі Чурай
«Ой хто, хто Миколая любить»
«Ой у степу криниченька»
Поєднайте назву твору й уривок із нього.
«Цвіте терен, цвіте терен»
«Засвіт встали козаченьки»
У неділю рано зіллячко копала, А у понеділок переполоскала.
Ой, там криниця пiд перелазом — Вмиємось, серденько, обоє разом.
Та щось кінь мій вороненький В воротях спіткнувся.
Ой візьму я кріселечко, Сяду край віконця.
Туман поле покриває, Мати сина проганяє.
Укажіть, які художні засоби використано в наведених уривках.
Не журися, козаченьку, Ще ти молоденький!
Гей, там чумак сиві воли пасе Та з криниці напуває.
Цвiте терен, цвiте терен, Та й цвіт опадає. Хто з любов’ю не знається, Той горя не знає.
Пішла доля ярами, Зеленими лугами.
епітет
пестливі слова
паралелізм
гіпербола
уособлення
Співвіднесіть уривки творів із тематичними групами, до яких належать твори.
Воли ревуть, води не п’ють, Бо в Крим доріженьку чують.
Росла, росла дівчинонька да й на порі стала, Ждала, ждала козаченька да й плакати стала.
Мене, нене, змиють дощі, А розчешуть густі терни, А висушать буйні вітри!..
Пішла мати жито жать Та й вижала три квітки: Що первую сонливу, А другую дрімливу, А третюю щасливу.
весільні пісні
колискові пісні