Словосполучення буйний вітер, чорні брови, синє море, темна ніч є зразками використання
порівняння
постійних епітетів
паралелізму
метафори
персоніфікації
Мотив зради простежується в пісні
«Летять галочки у три рядочки»
«Лугом іду, коня веду»
«Місяць на небі, зіроньки сяють»
«Світи, світи, місяченьку»
«Сонце низенько, вечір близенько»
До однієї тематичної групи належать пісні в рядку
«Цвіте терен, цвіте терен», «В кінці греблі шумлять верби»
«Лугом іду, коня веду», «Гомін, гомін по діброві»
«Стоїть явір над водою», «За городом качки пливуть»
«Місяць на небі, зіроньки сяють», «Ой у полі криниченька»
«Сонце низенько, вечір близенько», «Над річкою бережком»
Хто з любов’ю не знається, Той горя не знає, — стверджує героїня твору, у якому є символічний образ
сокола
терну
рожі
місяця
рути-м’яти
Образи сірих волів, сивої зозулі, зеленої муравини є в пісні, що належить до
історичних
козацьких
чумацьких
жартівливих
Сестра запитує — Коли, брате, з війська прийдеш? у народній пісні
«Гомін, гомін по діброві»
«Ой у полі криниченька»
«Стоїть явір над водою»
«Ой не ходи, Грицю»
«Віють вітри, віють буйні...»
Не може подати руки, бо на нього «насипано та сирої землі», персонаж народної пісні, у якій є образ
ластівки
волів
коня
зірок
вінка
Мені з жінкою не возиться, А тютюн та люлька Козаку в дорозі Знадобиться! — відповідає персонаж твору, у якому є
символічні образи тварин
лірична героїня
символічні образи рослин
образи історичних осіб
лише вигадані персонажі
Укажіть, до яких груп належать запропоновані твори.
пісні про кохання
козацькі пісні
чумацькі пісні
пісні Марусі Чурай
«Ой хто, хто Миколая любить»
Поєднайте назву твору й уривок із нього.
«Цвіте терен, цвіте терен»
«Засвіт встали козаченьки»
Туман поле покриває, Мати сина проганяє.
Та щось кінь мій вороненький В воротях спіткнувся.
Ой, там криниця пiд перелазом — Вмиємось, серденько, обоє разом.
У неділю рано зіллячко копала, А у понеділок переполоскала.
Ой візьму я кріселечко, Сяду край віконця.
Укажіть, які художні засоби використано в наведених уривках.
Не журися, козаченьку, Ще ти молоденький!
Гей, там чумак сиві воли пасе Та з криниці напуває.
Цвiте терен, цвiте терен, Та й цвіт опадає. Хто з любов’ю не знається, Той горя не знає.
Пішла доля ярами, Зеленими лугами.
паралелізм
гіпербола
пестливі слова
епітет
уособлення
Співвіднесіть уривки творів із тематичними групами, до яких належать твори.
Воли ревуть, води не п’ють, Бо в Крим доріженьку чують.
Росла, росла дівчинонька да й на порі стала, Ждала, ждала козаченька да й плакати стала.
Мене, нене, змиють дощі, А розчешуть густі терни, А висушать буйні вітри!..
Пішла мати жито жать Та й вижала три квітки: Що первую сонливу, А другую дрімливу, А третюю щасливу.
весільні пісні
колискові пісні