Варіант 7

Варіант 7

  • Час: 00:00/01:00:00
  • Питання: 0/57
  1. Частина 1
    Українська мова
    Завдання 1—10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.
    Виберіть і позначте правильний варіант. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте один бал.

     

    Лексичної помилки НЕМАЄ в рядку

    (Кількість балів 1.00)

  2. Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку

    (Кількість балів 1.00)

  3. Правильно написано слова в усіх рядках, ОКРІМ

    (Кількість балів 1.00)

  4. На другий склад падає наголос у слові

    (Кількість балів 1.00)

  5. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

    (Кількість балів 1.00)

  6. Префікс при- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

    (Кількість балів 1.00)

  7. Прочитайте текст і виконайте завдання 7—10.

     

    З літерою и треба писати слово в тексті

    (Кількість балів 1.00)



    (1) Будь-яка гра — це засіб випробування альтернативної, дещо спрощеної моделі
    життя. (2) Спортивні ігри — від футболу до шахів — спрощена модель війни. (3) Саме
    тому агр..сивні, політичні режими так люблять Олімпіади й часто приділяють про-
    ф..сійному спорту забагато державної уваги, бо спортивна пер..мога для них вва-
    жається різновидом воєнної. (4) Комп’ютерні ігри — це дещо інше, створене не для
    державного самоствердження, а як засіб персонального випробування. (5) Завдяки їм
    ми можемо побувати в будь-якій змодельованій ситуації, не встаючи з крісла, напри-
    клад, відчути себе през..дентом чи депутаткою.

  8. Слово будь-яка можна замінити наведеними словами, ОКРІМ

    (Кількість балів 1.00)



    (1) Будь-яка гра — це засіб випробування альтернативної, дещо спрощеної моделі
    життя. (2) Спортивні ігри — від футболу до шахів — спрощена модель війни. (3) Саме
    тому агр..сивні, політичні режими так люблять Олімпіади й часто приділяють про-
    ф..сійному спорту забагато державної уваги, бо спортивна пер..мога для них вва-
    жається різновидом воєнної. (4) Комп’ютерні ігри — це дещо інше, створене не для
    державного самоствердження, а як засіб персонального випробування. (5) Завдяки їм
    ми можемо побувати в будь-якій змодельованій ситуації, не встаючи з крісла, напри-
    клад, відчути себе през..дентом чи депутаткою.

  9. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

    (Кількість балів 1.00)



    (1) Будь-яка гра — це засіб випробування альтернативної, дещо спрощеної моделі
    життя. (2) Спортивні ігри — від футболу до шахів — спрощена модель війни. (3) Саме
    тому агр..сивні, політичні режими так люблять Олімпіади й часто приділяють про-
    ф..сійному спорту забагато державної уваги, бо спортивна пер..мога для них вва-
    жається різновидом воєнної. (4) Комп’ютерні ігри — це дещо інше, створене не для
    державного самоствердження, а як засіб персонального випробування. (5) Завдяки їм
    ми можемо побувати в будь-якій змодельованій ситуації, не встаючи з крісла, напри-
    клад, відчути себе през..дентом чи депутаткою.

  10. Відокремленою обставиною ускладнене речення

    (Кількість балів 1.00)



    (1) Будь-яка гра — це засіб випробування альтернативної, дещо спрощеної моделі
    життя. (2) Спортивні ігри — від футболу до шахів — спрощена модель війни. (3) Саме
    тому агр..сивні, політичні режими так люблять Олімпіади й часто приділяють про-
    ф..сійному спорту забагато державної уваги, бо спортивна пер..мога для них вва-
    жається різновидом воєнної. (4) Комп’ютерні ігри — це дещо інше, створене не для
    державного самоствердження, а як засіб персонального випробування. (5) Завдяки їм
    ми можемо побувати в будь-якій змодельованій ситуації, не встаючи з крісла, напри-
    клад, відчути себе през..дентом чи депутаткою.

  11. Завдання 11—23 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний.
    Виберіть і позначте правильний варіант. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте один бал.

     

    Спрощення приголосних на письмі треба позначати в усіх словах рядка

    (Кількість балів 1.00)

  12. Підкреслені літери позначають той самий звук в усіх словах рядка

    (Кількість балів 1.00)

  13. Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку

    (Кількість балів 1.00)

  14. Прочитайте речення (цифри в дужках позначають наступне слово).

    Без подвоєних літер треба писати обидва слова, позначені цифрами в рядку

    (Кількість балів 1.00)



    (1)Мовча(н, нн)я — це виражальний засіб, що використовують у (2)спілку-
    ва(н, нн)і. (3)Е(ф, фф)ективність мовча(н, нн)я залежить від того, що в цей
    момент переживає ваш (4)ко(м, мм)унікативний партнер. Дуже образливим
    є мовча(н, нн)я, коли людина не отримує відповіді на (5)привіта(н, нн)я. Як ка-
    жуть французи, таке мовчання (6)ві(д, дд)аляє людей більше, ніж відстань.

  15. Правильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні

    (Кількість балів 1.00)

  16. Граматично правильне продовження речення «Сприймаючи інформацію через ЗМІ, …» наведено в рядку

    (Кількість балів 1.00)

  17. Помилково утворено форму числівника в реченні

    (Кількість балів 1.00)

  18. Лексичної помилки немає в реченні

    (Кількість балів 1.00)

  19. Дієслова у формі наказового способу немає в реченні

    (Кількість балів 1.00)

  20. Омоніми є в реченні

    (Кількість балів 1.00)

  21. Прочитайте текст.

    НЕПРАВИЛЬНИМ є пояснення вживання розділових знаків у рядку

    (Кількість балів 1.00)



    Гопак (1) — традиційний український народний танець (2) , що виник у побуті
    Війська Запорозького. Спочатку його виконували чоловіки (3) ; сучасний гопак
    танцюють чоловіки й  жінки(4) , однак чоловіча партія залишається провід-
    ною. Під час виконання гопака залучають елементи хореографічної імпрові-
    зації(5) : стрибки, присядки, обертання й  інші віртуозні танцювальні рухи.

  22. ПРАВИЛЬНО побудовано речення

    (Кількість балів 1.00)

  23. Синонімічним до речення «Якщо хочеш змінити Україну, зміни себе» є

    (Кількість балів 1.00)

  24. У завданнях 24—28 до кожного з чотирьох рядків, позначених цифрами, доберіть один варіант, позначений буквою. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте 4 бали.

     

    З’ясуйте, якими однорідними членами ускладнено речення.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        підмети

      • 2

        присудки

      • 3

        обставини

      • 4

        додатки

      • А

        Щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити.

      • Б

        Знання й саморозвиток — найцінніший внесок, який може зробити людина.

      • В

        Учень — це не посудина, яку треба наповнити, а факел, який треба запалити.

      • Г

        Наука — це бездонний колодязь, із якого ми черпаємо знання, досвід, масу відкриттів, мудрість і навіть дурниці.

      • Д

        Ми навчаємося не для школи, а для життя.

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  25. З’ясуйте тип складного речення.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        складносурядне

      • 2

        складнопідрядне

      • 3

        безсполучникове

      • 4

        з різними видами зв’язку

      • А

        Ми не в силах виправити колишні помилки, але можемо не припускатися нових.

      • Б

        Пам’ятай: тільки життя має ціну.

      • В

        Очікування змушує божеволіти, але бажання дочекатися змушує жити.

      • Г

        На землі безліч красивих місць, але найкращим є те, де тебе чекають.

      • Д

        Те, чого сьогодні навчається в класі одне покоління, стане нормою життя для наступного.

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  26. З’ясуйте тип односкладного речення.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        означено-особове

      • 2

        неозначено-особове

      • 3

        безособове

      • 4

        називне

      • А

        Не зневажайте своїх мрій.

      • Б

        Цікава новина!

      • В

        Хіба так можна?

      • Г

        По телевізору показують цікавий серіал.

      • Д

        Дарованому коневі в зуби не дивляться.

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  27. Увідповідніть фразеологізм із його значенням.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        туге вухо

      • 2

        одним вухом слухати

      • 3

        вухом не повести

      • 4

        тримати вухо гостро

      • А

        неуважно сприймати інформацію

      • Б

        поганий слух

      • В

        бути пильним

      • Г

        мати специфічну зовнішність

      • Д

        не реагувати

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  28. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

    (Кількість балів 4.00)



    (1) Найчастіше (2) на заняттях фітнесом тренери практи-
    кують класичний варіант (3) планки на ліктях або прямих
    руках. Уважається, (4) що ця статична вправа — на витри-
    валість і зміцнення м’язів пресу.

      • 1

        1

      • 2

        2

      • 3

        3

      • 4

        4

      • А

        сполучник

      • Б

        займенник

      • В

        іменник

      • Г

        прислівник

      • Д

        прийменник

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  29. Читання й аналіз тексту
    Завдання 29—33 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.
    Виберіть і позначте правильний варіант. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте один бал.

     

    Обидва тексти об’єднує ідея

    (Кількість балів 1.00)



    Прочитайте тексти (цифри в дужках позначають номери рядківі виконайте завдання 29—33.
    Текст А
    Убивають птахів і засмічують планету:
    Супрун закликала українців відмовитись від кульок на заходах
    (1—4) Уляна Супрун розповіла про те, наскільки небезпечні для екології планети
    повітряні кулі, які українці часто використовують для святкування різних заходів.
    Про те, як повітряні кульки впливають на навколишнє середовище, міністерка на-
    писала на своїй сторінці у фейсбуку.

    (5—8) Супрун зазначила, що багато хто не замислюється про те, що відбувається
    з повітряними кулями після шкільних випускних, концертів і весіль. Вона пояснила,
    що повітряні кулі та їх залишки можуть завдати серйозної шкоди навколишньому
    середовищу й тваринам, тому закликала відмовитися від їх використання.
    (9—12) Повітряні кульки можуть подолати великі відстані, забруднюючи віддалені
    й незаймані куточки нашої країни. Після того як їх відпустять у небо, вони падають
    на поверхню землі й у водойми. Термін розкладання кульок складає 4 роки, капро-
    нових стрічок — понад 100 років.
    (13—15) Натуральні латексні кульки класифікуються як пластикові відходи через
    зовнішні фізичні характеристики матеріалу. Уже давно відомо, наскільки пластик
    шкідливий для довкілля, тварин і здоров’я людини.
    (16—22) Яскраве забарвлення кульок і стрічок дуже приваблює тварин і птахів.
    Багато тварин не здатні відрізнити їжу від сміття, тому вони можуть випадково про-
    ковтнути залишки кульок, які завдають їм шкоди. Коли тварина поглинає залишки
    кульки, вони блокують її шлунково-кишковий тракт. У результаті тварини не можуть
    їсти й гинуть від голоду. Залишки повітряних кульок, що потрапили у воду, дуже
    схожі на медуз або інші невеликі морські створіння. Через це їх у їжу вживають
    великі морські тварини.
    (23—25) Птахи часто заплутуються в стрічках і не можуть літати. Крім того, вони
    також поїдають залишки повітряних кульок. В одному з досліджень було виявлено,
    що повітряні кулі та їхні частини є основною причиною загибелі морських птахів.
    (26—27) Через це в деяких регіонах Великої Британії, Австралії та США запуск
    кульок заборонений законодавством.
    (28—32) «Активісти запустили флеш-моб #ековипускний із закликом до випус-
    кників відмовитися від запуску повітряних куль. Зате разом можна зробити щось
    корисне для навколишнього середовища: посадити дерева чи квіти або знайти інші
    альтернативи повітряним кулькам. Не варто свідомо забруднювати природу й шкодити
    тваринам і птахам», — додала Уляна Супрун.
    З мережі «Інтернет»


    Текст Б
    Учені довели, що повітряні кульки —
    це найсмертельніший пластик для морських птахів
    (1—3) Нещодавнє дослідження показало, що повітряні кульки є найсмертоносні-
    шим пластиком для морських птахів. Вони сприймають атрибути вечірок як морські
    ласощі — зокрема як кальмарів — і помирають від проблем зі шлунком.
    (4—7) Учені дослідили вміст шлунків більше ніж 1700 морських птахів і порівняли
    кількість птахів, що загинули від уживання пластику, з тими, які помирали з інших
    причин — від рибальства та хвороб. Попри те, що повітряні кульки становлять лише
    2 % від усього з’їденого пластику, вони у 32 рази смертоносніші за інші види.
    (8—12) Повітряні кульки для морських птахів схожі на морепродукти, а після
    вживання призводять до блокування травлення. «Тверді шматки пластику мають бути
    абсолютно неправильного розміру та форми, щоб заблокувати пташиний шлунок, тоді
    як м’які гумові предмети можуть заплутуватися та застрявати», — коментує авторка
    дослідження Лорен Роман.
    (13—16) Хоча в багатьох країнах світу існують закони щодо заборони використання
    повітряних кульок, проблема залишається актуальною, адже кульки можуть долітати
    далеко. Дослідники пропонують замінити смертоносні атрибути вечірок на екологічні
    альтернативи.
    З мережі «Інтернет»

  30. Лише в одному з текстів наявна мікротема

    (Кількість балів 1.00)



    Прочитайте тексти (цифри в дужках позначають номери рядківі виконайте завдання 29—33.
    Текст А
    Убивають птахів і засмічують планету:
    Супрун закликала українців відмовитись від кульок на заходах
    (1—4) Уляна Супрун розповіла про те, наскільки небезпечні для екології планети
    повітряні кулі, які українці часто використовують для святкування різних заходів.
    Про те, як повітряні кульки впливають на навколишнє середовище, міністерка на-
    писала на своїй сторінці у фейсбуку.

    (5—8) Супрун зазначила, що багато хто не замислюється про те, що відбувається
    з повітряними кулями після шкільних випускних, концертів і весіль. Вона пояснила,
    що повітряні кулі та їх залишки можуть завдати серйозної шкоди навколишньому
    середовищу й тваринам, тому закликала відмовитися від їх використання.
    (9—12) Повітряні кульки можуть подолати великі відстані, забруднюючи віддалені
    й незаймані куточки нашої країни. Після того як їх відпустять у небо, вони падають
    на поверхню землі й у водойми. Термін розкладання кульок складає 4 роки, капро-
    нових стрічок — понад 100 років.
    (13—15) Натуральні латексні кульки класифікуються як пластикові відходи через
    зовнішні фізичні характеристики матеріалу. Уже давно відомо, наскільки пластик
    шкідливий для довкілля, тварин і здоров’я людини.
    (16—22) Яскраве забарвлення кульок і стрічок дуже приваблює тварин і птахів.
    Багато тварин не здатні відрізнити їжу від сміття, тому вони можуть випадково про-
    ковтнути залишки кульок, які завдають їм шкоди. Коли тварина поглинає залишки
    кульки, вони блокують її шлунково-кишковий тракт. У результаті тварини не можуть
    їсти й гинуть від голоду. Залишки повітряних кульок, що потрапили у воду, дуже
    схожі на медуз або інші невеликі морські створіння. Через це їх у їжу вживають
    великі морські тварини.
    (23—25) Птахи часто заплутуються в стрічках і не можуть літати. Крім того, вони
    також поїдають залишки повітряних кульок. В одному з досліджень було виявлено,
    що повітряні кулі та їхні частини є основною причиною загибелі морських птахів.
    (26—27) Через це в деяких регіонах Великої Британії, Австралії та США запуск
    кульок заборонений законодавством.
    (28—32) «Активісти запустили флеш-моб #ековипускний із закликом до випус-
    кників відмовитися від запуску повітряних куль. Зате разом можна зробити щось
    корисне для навколишнього середовища: посадити дерева чи квіти або знайти інші
    альтернативи повітряним кулькам. Не варто свідомо забруднювати природу й шкодити
    тваринам і птахам», — додала Уляна Супрун.
    З мережі «Інтернет»


    Текст Б
    Учені довели, що повітряні кульки —
    це найсмертельніший пластик для морських птахів
    (1—3) Нещодавнє дослідження показало, що повітряні кульки є найсмертоносні-
    шим пластиком для морських птахів. Вони сприймають атрибути вечірок як морські
    ласощі — зокрема як кальмарів — і помирають від проблем зі шлунком.
    (4—7) Учені дослідили вміст шлунків більше ніж 1700 морських птахів і порівняли
    кількість птахів, що загинули від уживання пластику, з тими, які помирали з інших
    причин — від рибальства та хвороб. Попри те, що повітряні кульки становлять лише
    2 % від усього з’їденого пластику, вони у 32 рази смертоносніші за інші види.
    (8—12) Повітряні кульки для морських птахів схожі на морепродукти, а після
    вживання призводять до блокування травлення. «Тверді шматки пластику мають бути
    абсолютно неправильного розміру та форми, щоб заблокувати пташиний шлунок, тоді
    як м’які гумові предмети можуть заплутуватися та застрявати», — коментує авторка
    дослідження Лорен Роман.
    (13—16) Хоча в багатьох країнах світу існують закони щодо заборони використання
    повітряних кульок, проблема залишається актуальною, адже кульки можуть долітати
    далеко. Дослідники пропонують замінити смертоносні атрибути вечірок на екологічні
    альтернативи.
    З мережі «Інтернет»

  31. Розповідь Уляни Супрун (текст А) спирається на дослідження з тексту Б про шкідливість повітряних кульок для

    (Кількість балів 1.00)



    Прочитайте тексти (цифри в дужках позначають номери рядківі виконайте завдання 29—33.
    Текст А
    Убивають птахів і засмічують планету:
    Супрун закликала українців відмовитись від кульок на заходах
    (1—4) Уляна Супрун розповіла про те, наскільки небезпечні для екології планети
    повітряні кулі, які українці часто використовують для святкування різних заходів.
    Про те, як повітряні кульки впливають на навколишнє середовище, міністерка на-
    писала на своїй сторінці у фейсбуку.

    (5—8) Супрун зазначила, що багато хто не замислюється про те, що відбувається
    з повітряними кулями після шкільних випускних, концертів і весіль. Вона пояснила,
    що повітряні кулі та їх залишки можуть завдати серйозної шкоди навколишньому
    середовищу й тваринам, тому закликала відмовитися від їх використання.
    (9—12) Повітряні кульки можуть подолати великі відстані, забруднюючи віддалені
    й незаймані куточки нашої країни. Після того як їх відпустять у небо, вони падають
    на поверхню землі й у водойми. Термін розкладання кульок складає 4 роки, капро-
    нових стрічок — понад 100 років.
    (13—15) Натуральні латексні кульки класифікуються як пластикові відходи через
    зовнішні фізичні характеристики матеріалу. Уже давно відомо, наскільки пластик
    шкідливий для довкілля, тварин і здоров’я людини.
    (16—22) Яскраве забарвлення кульок і стрічок дуже приваблює тварин і птахів.
    Багато тварин не здатні відрізнити їжу від сміття, тому вони можуть випадково про-
    ковтнути залишки кульок, які завдають їм шкоди. Коли тварина поглинає залишки
    кульки, вони блокують її шлунково-кишковий тракт. У результаті тварини не можуть
    їсти й гинуть від голоду. Залишки повітряних кульок, що потрапили у воду, дуже
    схожі на медуз або інші невеликі морські створіння. Через це їх у їжу вживають
    великі морські тварини.
    (23—25) Птахи часто заплутуються в стрічках і не можуть літати. Крім того, вони
    також поїдають залишки повітряних кульок. В одному з досліджень було виявлено,
    що повітряні кулі та їхні частини є основною причиною загибелі морських птахів.
    (26—27) Через це в деяких регіонах Великої Британії, Австралії та США запуск
    кульок заборонений законодавством.
    (28—32) «Активісти запустили флеш-моб #ековипускний із закликом до випус-
    кників відмовитися від запуску повітряних куль. Зате разом можна зробити щось
    корисне для навколишнього середовища: посадити дерева чи квіти або знайти інші
    альтернативи повітряним кулькам. Не варто свідомо забруднювати природу й шкодити
    тваринам і птахам», — додала Уляна Супрун.
    З мережі «Інтернет»


    Текст Б
    Учені довели, що повітряні кульки —
    це найсмертельніший пластик для морських птахів
    (1—3) Нещодавнє дослідження показало, що повітряні кульки є найсмертоносні-
    шим пластиком для морських птахів. Вони сприймають атрибути вечірок як морські
    ласощі — зокрема як кальмарів — і помирають від проблем зі шлунком.
    (4—7) Учені дослідили вміст шлунків більше ніж 1700 морських птахів і порівняли
    кількість птахів, що загинули від уживання пластику, з тими, які помирали з інших
    причин — від рибальства та хвороб. Попри те, що повітряні кульки становлять лише
    2 % від усього з’їденого пластику, вони у 32 рази смертоносніші за інші види.
    (8—12) Повітряні кульки для морських птахів схожі на морепродукти, а після
    вживання призводять до блокування травлення. «Тверді шматки пластику мають бути
    абсолютно неправильного розміру та форми, щоб заблокувати пташиний шлунок, тоді
    як м’які гумові предмети можуть заплутуватися та застрявати», — коментує авторка
    дослідження Лорен Роман.
    (13—16) Хоча в багатьох країнах світу існують закони щодо заборони використання
    повітряних кульок, проблема залишається актуальною, адже кульки можуть долітати
    далеко. Дослідники пропонують замінити смертоносні атрибути вечірок на екологічні
    альтернативи.
    З мережі «Інтернет»

  32. Ознаки наукового стилю притаманні

    (Кількість балів 1.00)



    Прочитайте тексти (цифри в дужках позначають номери рядківі виконайте завдання 29—33.
    Текст А
    Убивають птахів і засмічують планету:
    Супрун закликала українців відмовитись від кульок на заходах
    (1—4) Уляна Супрун розповіла про те, наскільки небезпечні для екології планети
    повітряні кулі, які українці часто використовують для святкування різних заходів.
    Про те, як повітряні кульки впливають на навколишнє середовище, міністерка на-
    писала на своїй сторінці у фейсбуку.

    (5—8) Супрун зазначила, що багато хто не замислюється про те, що відбувається
    з повітряними кулями після шкільних випускних, концертів і весіль. Вона пояснила,
    що повітряні кулі та їх залишки можуть завдати серйозної шкоди навколишньому
    середовищу й тваринам, тому закликала відмовитися від їх використання.
    (9—12) Повітряні кульки можуть подолати великі відстані, забруднюючи віддалені
    й незаймані куточки нашої країни. Після того як їх відпустять у небо, вони падають
    на поверхню землі й у водойми. Термін розкладання кульок складає 4 роки, капро-
    нових стрічок — понад 100 років.
    (13—15) Натуральні латексні кульки класифікуються як пластикові відходи через
    зовнішні фізичні характеристики матеріалу. Уже давно відомо, наскільки пластик
    шкідливий для довкілля, тварин і здоров’я людини.
    (16—22) Яскраве забарвлення кульок і стрічок дуже приваблює тварин і птахів.
    Багато тварин не здатні відрізнити їжу від сміття, тому вони можуть випадково про-
    ковтнути залишки кульок, які завдають їм шкоди. Коли тварина поглинає залишки
    кульки, вони блокують її шлунково-кишковий тракт. У результаті тварини не можуть
    їсти й гинуть від голоду. Залишки повітряних кульок, що потрапили у воду, дуже
    схожі на медуз або інші невеликі морські створіння. Через це їх у їжу вживають
    великі морські тварини.
    (23—25) Птахи часто заплутуються в стрічках і не можуть літати. Крім того, вони
    також поїдають залишки повітряних кульок. В одному з досліджень було виявлено,
    що повітряні кулі та їхні частини є основною причиною загибелі морських птахів.
    (26—27) Через це в деяких регіонах Великої Британії, Австралії та США запуск
    кульок заборонений законодавством.
    (28—32) «Активісти запустили флеш-моб #ековипускний із закликом до випус-
    кників відмовитися від запуску повітряних куль. Зате разом можна зробити щось
    корисне для навколишнього середовища: посадити дерева чи квіти або знайти інші
    альтернативи повітряним кулькам. Не варто свідомо забруднювати природу й шкодити
    тваринам і птахам», — додала Уляна Супрун.
    З мережі «Інтернет»


    Текст Б
    Учені довели, що повітряні кульки —
    це найсмертельніший пластик для морських птахів
    (1—3) Нещодавнє дослідження показало, що повітряні кульки є найсмертоносні-
    шим пластиком для морських птахів. Вони сприймають атрибути вечірок як морські
    ласощі — зокрема як кальмарів — і помирають від проблем зі шлунком.
    (4—7) Учені дослідили вміст шлунків більше ніж 1700 морських птахів і порівняли
    кількість птахів, що загинули від уживання пластику, з тими, які помирали з інших
    причин — від рибальства та хвороб. Попри те, що повітряні кульки становлять лише
    2 % від усього з’їденого пластику, вони у 32 рази смертоносніші за інші види.
    (8—12) Повітряні кульки для морських птахів схожі на морепродукти, а після
    вживання призводять до блокування травлення. «Тверді шматки пластику мають бути
    абсолютно неправильного розміру та форми, щоб заблокувати пташиний шлунок, тоді
    як м’які гумові предмети можуть заплутуватися та застрявати», — коментує авторка
    дослідження Лорен Роман.
    (13—16) Хоча в багатьох країнах світу існують закони щодо заборони використання
    повітряних кульок, проблема залишається актуальною, адже кульки можуть долітати
    далеко. Дослідники пропонують замінити смертоносні атрибути вечірок на екологічні
    альтернативи.
    З мережі «Інтернет»

  33. ВІДПОВІДАЄ змісту наведених текстів речення

    (Кількість балів 1.00)



    Прочитайте тексти (цифри в дужках позначають номери рядківі виконайте завдання 29—33.
    Текст А
    Убивають птахів і засмічують планету:
    Супрун закликала українців відмовитись від кульок на заходах
    (1—4) Уляна Супрун розповіла про те, наскільки небезпечні для екології планети
    повітряні кулі, які українці часто використовують для святкування різних заходів.
    Про те, як повітряні кульки впливають на навколишнє середовище, міністерка на-
    писала на своїй сторінці у фейсбуку.

    (5—8) Супрун зазначила, що багато хто не замислюється про те, що відбувається
    з повітряними кулями після шкільних випускних, концертів і весіль. Вона пояснила,
    що повітряні кулі та їх залишки можуть завдати серйозної шкоди навколишньому
    середовищу й тваринам, тому закликала відмовитися від їх використання.
    (9—12) Повітряні кульки можуть подолати великі відстані, забруднюючи віддалені
    й незаймані куточки нашої країни. Після того як їх відпустять у небо, вони падають
    на поверхню землі й у водойми. Термін розкладання кульок складає 4 роки, капро-
    нових стрічок — понад 100 років.
    (13—15) Натуральні латексні кульки класифікуються як пластикові відходи через
    зовнішні фізичні характеристики матеріалу. Уже давно відомо, наскільки пластик
    шкідливий для довкілля, тварин і здоров’я людини.
    (16—22) Яскраве забарвлення кульок і стрічок дуже приваблює тварин і птахів.
    Багато тварин не здатні відрізнити їжу від сміття, тому вони можуть випадково про-
    ковтнути залишки кульок, які завдають їм шкоди. Коли тварина поглинає залишки
    кульки, вони блокують її шлунково-кишковий тракт. У результаті тварини не можуть
    їсти й гинуть від голоду. Залишки повітряних кульок, що потрапили у воду, дуже
    схожі на медуз або інші невеликі морські створіння. Через це їх у їжу вживають
    великі морські тварини.
    (23—25) Птахи часто заплутуються в стрічках і не можуть літати. Крім того, вони
    також поїдають залишки повітряних кульок. В одному з досліджень було виявлено,
    що повітряні кулі та їхні частини є основною причиною загибелі морських птахів.
    (26—27) Через це в деяких регіонах Великої Британії, Австралії та США запуск
    кульок заборонений законодавством.
    (28—32) «Активісти запустили флеш-моб #ековипускний із закликом до випус-
    кників відмовитися від запуску повітряних куль. Зате разом можна зробити щось
    корисне для навколишнього середовища: посадити дерева чи квіти або знайти інші
    альтернативи повітряним кулькам. Не варто свідомо забруднювати природу й шкодити
    тваринам і птахам», — додала Уляна Супрун.
    З мережі «Інтернет»


    Текст Б
    Учені довели, що повітряні кульки —
    це найсмертельніший пластик для морських птахів
    (1—3) Нещодавнє дослідження показало, що повітряні кульки є найсмертоносні-
    шим пластиком для морських птахів. Вони сприймають атрибути вечірок як морські
    ласощі — зокрема як кальмарів — і помирають від проблем зі шлунком.
    (4—7) Учені дослідили вміст шлунків більше ніж 1700 морських птахів і порівняли
    кількість птахів, що загинули від уживання пластику, з тими, які помирали з інших
    причин — від рибальства та хвороб. Попри те, що повітряні кульки становлять лише
    2 % від усього з’їденого пластику, вони у 32 рази смертоносніші за інші види.
    (8—12) Повітряні кульки для морських птахів схожі на морепродукти, а після
    вживання призводять до блокування травлення. «Тверді шматки пластику мають бути
    абсолютно неправильного розміру та форми, щоб заблокувати пташиний шлунок, тоді
    як м’які гумові предмети можуть заплутуватися та застрявати», — коментує авторка
    дослідження Лорен Роман.
    (13—16) Хоча в багатьох країнах світу існують закони щодо заборони використання
    повітряних кульок, проблема залишається актуальною, адже кульки можуть долітати
    далеко. Дослідники пропонують замінити смертоносні атрибути вечірок на екологічні
    альтернативи.
    З мережі «Інтернет»

  34. Частина 2
    Українська література
    Завдання 34—53 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний.
    Виберіть і позначте правильний варіант. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте один бал.

     

    У рядках
    Коли в похід виходила батава, —
    Її піснями плакала Полтава

    йдеться про автора пісні

     

    (Кількість балів 1.00)

  35. Рядки з вірша Тараса Шевченка
    — Полечу, каже, зигзицею,
    Тією чайкою-вдовицею,
    Та понад Доном полечу,
    Рукав бобровий омочу
    В ріці Каялі

    є монологом героїні твору

    (Кількість балів 1.00)

  36. У рядках
    Нехай Еней сідла рутульця,
    Нехай спиха Латина з стульця,
    Нехай поселить тут свій рід… —

    провідним художнім засобом є

    (Кількість балів 1.00)

  37. «У кожній описовій чи розповідній подробиці розкривається обмеженість, темнота, егоїзм дрібних власників, які, наче білка в  колесі, борсаються в  колі дрібновласницьких інтересів», — сказано про твір

    (Кількість балів 1.00)

  38. Назвою одного з розділів роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» є

    (Кількість балів 1.00)

  39. Жанровий різновид повісті «Захар Беркут» —

    (Кількість балів 1.00)

  40. Приказка «Своя сорочка ближча до тіла» розкриває життєву філософію другорядного героя твору, особливістю якого є

    (Кількість балів 1.00)

  41. Моя утома, Ниви у червні, Жайворонки є персонажами твору

    (Кількість балів 1.00)

  42. На картині-двовзорі Олега Шупляка зображено головних героїв твору

    (Кількість балів 1.00)

  43. Образ солов’їв як символу кохання поєднує твори

    (Кількість балів 1.00)

  44. «У ясно-зеленій одежі, з розпущеними чорними, із зеленим полиском косами» — це портрет міфічного героя з твору, у якому

    (Кількість балів 1.00)

  45. Загірна комуна вабить героя твору, у якому НЕМАЄ

    (Кількість балів 1.00)

  46. Під псевдонімом Павло Грунський писав перші твори автор

    (Кількість балів 1.00)

  47. Світи щодня лампаду
    Кіпріді добрій… —

    радить лірична героїня твору

    (Кількість балів 1.00)

  48. «Філологічна комедія», тематично пов’язана з творами «Мартин Боруля» І. Карпенка-Карого та «Міщанин-шляхтич» Мольєра, — це

    (Кількість балів 1.00)

  49. Слова М. Гоголя «Забирайте ж із собою в путь, виходячи з м’яких юнацьких літ до суворої, загартованої мужності, — забирайте із собою всі людські порухи, не залишайте їх на дорозі: не знайдете потім!» стали епіграфом до твору

    (Кількість балів 1.00)

  50. Василь Симоненко є автором рядків

    (Кількість балів 1.00)

  51. Образи козацьких ватажків — Мазепи, Хмельницького, Гонти — наявні у творі, автор якого належить до

    (Кількість балів 1.00)

  52. Послідовність розгортання подій твору «Маруся Чурай» дотримано в рядку

    (Кількість балів 1.00)

  53. Характерні риси постмодернізму притаманні рядкам

    (Кількість балів 1.00)

  54. У завданнях 54—57 до кожного з чотирьох рядків, позначених цифрами, доберіть один варіант, позначений буквою. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте 4 бали.

     

    З’ясуйте, кому з персонажів належать слова.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        прабаба Марусина

      • 2

        Андрій Первозваний

      • 3

        Яким Сомко

      • 4

        Михайло

      • А

        «Зараз принесу, бодай тебе пранці з’їли, щоб їв і не наїдався, щоб тебе розірвало, щоб ти луснув був маленьким!..»

      • Б

        «Так от, на сих горах возсіяє благодать Божа, і буде город великий, і церков багато воздвигне Бог».

      • В

        «Сю ніч снилася мені моя сосна. Це вона вже досі в  коліно, а  може, й вища. Сосна — а за нею річки синє крило…»

      • Г

        «Ось покинь ти свої вівці: не  вік же їх тобі пасти… Приймайся краще коло землі…»

      • Д

        «Що вам думати про мою наругу, коли наругавсь лихий мій ворог над честю й славою козацькою?»

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  55. З’ясуйте, хто є автором наведеного уривка.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        Григорій Сковорода

      • 2

        Василь Симоненко

      • 3

        Леся Українка

      • 4

        Іван Багряний

      • А

        «Преклоніть ви свої корогви, / Укладіте в піхви мечі оганьблені».

      • Б

        «Можна все на світі вибирати, сину, / вибрати не можна тільки Батьківщину».

      • В

        «…Моя хата — твоя хата. …Такий закон тут. Наш закон».

      • Г

        «В мене ж турботи тільки одні, / Як з ясним розумом вмерти мені».

      • Д

        «…Ніяка туга / Краси перемагати не повинна…»

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  56. Увідповідніть ім’я митця з висловлюванням про нього.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        Олександр Довженко

      • 2

        Микола Куліш

      • 3

        Іван Франко

      • 4

        Валер’ян Підмогильний

      • А

        «У народнопоетичні образи Модри Каменя і  небового ключа [автор] вкладає своє магічне значення: гармонію об’єднання чоловічого і  жіночого начал, що символізують початок і кінець воєнного хаосу».

      • Б

        «Предмет цього оповідання  — дитинство митця, подане в  його спогадах. Усі картини постають в  авторській свідомості в  площині сучасності. Це суб’єктивні картини, збережені пам’яттю. Кожна людина, очевидно, ідеалізує дитинство, сприймає його як найкращу частину життя».

      • В

        «Почавши з  розробки трагедійного конфлікту в  п’єсі “97”, письменник стає одним із  найвідоміших комедіографів, а  згодом органічно поєднує різні грані свого обдаровання в синтетичному жанрі трагікомедії, пишучи “Народного Малахія” (1927), не  полишаючи, втім, і жанру комедії (“Мина Мазайло”, 1928)…»

      • Г

        «…Не робить документальний опис письменницького середовища, він показує народження Автора, його успіхи і невдачі, його мандри різними світами роману… Він показав, як народився Автор — і навіть отримав нове хрещення, обравши псевдонім».

      • Д

        «Лірика “Зів’ялого листя” глибоко психологічна, дуже щира й  відверта, з  самоаналізом найпотаємніших людських почуттів. Те, що автор зміг зробити настільки інтимні переживання здобутком мистецтва, розкритися перед іншими, характеризує його як дуже хоробру та зрілу людину».

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
  57. Увідповідніть ім’я автора з ключовими словами до його твору.

    (Кількість балів 4.00)

      • 1

        Ольга Кобилянська

      • 2

        Олесь Гончар

      • 3

        Андрій Малишко

      • 4

        Юрій Яновський

      • А

        жіноча емансипація, улюблене фортепіано

      • Б

        вишита сорочка, турбота матері

      • В

        брудні бинти, засніжені гори

      • Г

        розвиток кіномистецтва, дерев’яна фігура

      • Д

        материнська любов, далека дорога

    А Б В Г Д
    1
    2
    3
    4
Час вичерпано
Перед відвідуванням сайту оберіть один з варіантів: