Пісня «Гомін, гомін по діброві» відноситься до пісень
бурлацьких
родинно-побутових
козацьких
чумацьких
У народній пісні «Гомін, гомін по діброві» відтворено
події часів Київської Русі
епізод нападу монголо-татарської орди хана Батия
боротьбу українського народу з турками й татарами
події Другої світової війни
У пісні «Ой на горі та женці жнуть» згадуються козацькі ватажки
Дорошенко, Сагайдачний
Остряниця, Калнишевський
Сірко, Хмельницький
Наливайко, Підкова
У пісні «Ой на горі та женці жнуть» Сагайдачний проміняв
пістоль на коня
зброю на багатство
шаблю на жінку
жінку на люльку
Чумаки, що про них співають у пісні «Ой у степу криниченька», — це
мандрівні артисти
люди, що захворіли на чуму й вижили
воїни, які обороняли Україну від ворогів
купці, які привозили з Криму сіль
Чумаки, про яких співається в чумацьких піснях, — це
рибалки, які їздили в Крим ловити рибу
люди, що жили в чумах і носили чумарки
українські мандрівні купці
люди, що розносили чуму
Прочитайте рядки пісні «Стоїть явір над водою» і визначте, який художній прийом у них використано. Не хилися, явороньку, Ти ще зелененький! Не журися, козаченьку, Ти ще молоденький!
художній паралелізм
протиставлення
прийом контрасту
гумору
Про те, що козак, покинувши милу Україну, загинув на чужині, йдеться в соціально-побутовій пісні
«Стоїть явір над водою»
«Гомін, гомін по діброві»
«Ой у степу криниченька»
«Ой на горі та женці жнуть»
Прочитайте рядки й визначте, з якої суспільно-побутової пісні їх узято. Посередині пан хорунжий, Під ним кониченько, Під ним вороненький Сильне-дужий!
Прочитайте рядки й визначте, з якої суспільно-побутової пісні їх узято. Не рад явір хилитися —, Вода корінь миє; Не рад козак журитися — Так серденько ниє!
Прочитайте рядки й визначте, з якої суспільно-побутової пісні їх узято. Воли ревуть, води не п’ють, Бо в Крим доріженьку чують. Ой Бог знає, та Бог і відає, Де чумаченьки ночують.
Дворядкові чотирнадцятискладові твори — це…
коломийки
чумацькі пісні
суспільно-побутові пісні
козацькі пісні