Укажіть односкладне речення.
Довкола все щось блимало й кадилось.
Степане, вже не говорімо більше про се ніколи.
І мрії ткались золото-блакитні.
У мудрості свої закони є.
Укажіть неправильно визначений тип односкладного речення.
Розвійтеся з вітром, листочки зів’ялі. (Узагальнено-особове)
Поле чисте снігом скрізь укрило. (Безособове)
Благослови, отамане, байдаки спустити. (Означено-особове)
Лікарські рослини сушать у затінку. (Неозначено-особове)
Укажіть безособове речення.
Розум за гроші не купиш.
Не злякать вам нікого, холодні сніги!
Крашанки фарбувалися природними барвниками.
Червона калино, чого в лузі гнешся?
Укажіть текст, який містить називне речення.
Пливе перон за сивими шибками. Туман… Шлагбаум…Тиша…Переїзд.
Крізь хмару – сонце зайнялось. Надувся вітер.
Повітря вогке, м’яке. Воно ніби пронизане передчуттям туману.
На багнищі город мріє. Над ним хмарою чорніє туман тяжкий.
Укажіть правильно виконаний синтаксичний розбір:
Сій в щасливий час золоте зерно. (Речення розпов., просте, пошир., односклад., озн.-особ., присудок вираж. дієсловом у формі наказ. способу 2 особи однини.)
Бруньки лікарських рослин заготовляли напровесні. (Речення розпов., просте, пошир., односклад., озн.-особ., присудок вираж. дієсловом у формі дійсн. способу мин. часу множини.)
З пісні слова не викинеш. (Речення розпов., просте, пошир., односклад., узаг.-особ., присудок вираж. дієсловом у формі дійсн. способу, тепер. часу 1 особи однини.)
Рослинам завдано шкоди. (Речення розпов., просте, пошир., односклад., безособ., присудок вираж. безособ. дієсловом у формі дійсн. способу тепер. часу множини.)
Укажіть неправильно визначений спосіб вираження головного члена в безособовому реченні
І добре в такий ранок іти по опалому листю (прислівник без зв’язки)
Мене тягло в цей парк найбільше восени (особове дієслово, що має безособове значення)
Цю рослину занесено до Червоної книги України (безособове дієслово)
Про всі труднощі навчання було забуто (дієслівна форма на -но, -то зі зв’язкою)
Укажіть узагальнено-особове речення, яке має ті ж самі граматичні ознаки, що й неозначено-особове речення
Не питай старого, а питай бувалого.
Вище себе не підскочиш.
Батогом обуха не переб’єш.
Язиком поле не орють.
Укажіть означено-особове речення.
Тяжко мені сиротою на сім світі жити.
А тим часом стародавню Січ розруйнували.
Прийми мою мову не мудру, та щиру.
Задзвонили до вечерні.
Укажіть рядок, де є неповне речення.
Вітер віє-повіває, по полю гуляє. На могилі козак сидить та на кобзі грає.
Спочивають добрі люди, що кого втомило: кого – щастя, кого – сльози, все нічка покрила.
Минув і рік, минув другий – козака немає; сохне вона, як квіточка – ніхто не питає.
Затишний, мирний світ великого садка. Він такий домашній, такий рідний.
Укажіть рядок, де є неповне речення з пропущеними підметом або присудком та другорядними членами.
Зустрілися вони зовсім несподвано. І не дома, а на валу.
Я ходив ці дні як неприкаяний і шукав тебе. І нарешті знайшов!
Він одиноко стояв на вершині горба. Стояв і думав.
Іскра кинута. Кинута на підготовлений грунт.
Укажіть неповне речення, у якому пропущені члени можна відтворити зі змісту самого неповного речення.
Отакий-то Перебендя, старий та химерний! Заспіває весільної, а на журбу зверне.
Було колись – запорожці вміли панувати. Панували, добували і славу, і волю.
Старий змайстрував сани. Витесав полози, розпірки на голоблі.
А Залізняк гайдамакам каже опинитись: «У ліс, хлопці!»
Укажіть варіант, у якому правильно визначено місце для тире в неповному реченні.
Твою красу я переллю в пісні, огонь очей в дзвінкії хвилі - мови.
Твою красу я переллю в пісні, огонь очей в дзвінкії - хвилі мови.
Твою красу я переллю в пісні, огонь очей – в дзвінкії хвилі мови.
Твою красу я переллю в пісні - огонь очей в дзвінкії хвилі мови.