Укажіть односкладне речення.
Довкола все щось блимало й кадилось.
У мудрості свої закони є.
І мрії ткались золото-блакитні.
Степане, вже не говорімо більше про се ніколи.
Укажіть неправильно визначений тип односкладного речення.
Розвійтеся з вітром, листочки зів’ялі. (Узагальнено-особове)
Лікарські рослини сушать у затінку. (Неозначено-особове)
Благослови, отамане, байдаки спустити. (Означено-особове)
Поле чисте снігом скрізь укрило. (Безособове)
Укажіть безособове речення.
Розум за гроші не купиш.
Червона калино, чого в лузі гнешся?
Крашанки фарбувалися природними барвниками.
Не злякать вам нікого, холодні сніги!
Укажіть текст, який містить називне речення.
Пливе перон за сивими шибками. Туман… Шлагбаум…Тиша…Переїзд.
На багнищі город мріє. Над ним хмарою чорніє туман тяжкий.
Повітря вогке, м’яке. Воно ніби пронизане передчуттям туману.
Крізь хмару – сонце зайнялось. Надувся вітер.
Укажіть правильно виконаний синтаксичний розбір:
Сій в щасливий час золоте зерно. (Речення розпов., просте, пошир., односклад., озн.-особ., присудок вираж. дієсловом у формі наказ. способу 2 особи однини.)
Рослинам завдано шкоди. (Речення розпов., просте, пошир., односклад., безособ., присудок вираж. безособ. дієсловом у формі дійсн. способу тепер. часу множини.)
З пісні слова не викинеш. (Речення розпов., просте, пошир., односклад., узаг.-особ., присудок вираж. дієсловом у формі дійсн. способу, тепер. часу 1 особи однини.)
Бруньки лікарських рослин заготовляли напровесні. (Речення розпов., просте, пошир., односклад., озн.-особ., присудок вираж. дієсловом у формі дійсн. способу мин. часу множини.)
Укажіть неправильно визначений спосіб вираження головного члена в безособовому реченні
І добре в такий ранок іти по опалому листю (прислівник без зв’язки)
Про всі труднощі навчання було забуто (дієслівна форма на -но, -то зі зв’язкою)
Цю рослину занесено до Червоної книги України (безособове дієслово)
Мене тягло в цей парк найбільше восени (особове дієслово, що має безособове значення)
Укажіть узагальнено-особове речення, яке має ті ж самі граматичні ознаки, що й неозначено-особове речення
Не питай старого, а питай бувалого.
Язиком поле не орють.
Батогом обуха не переб’єш.
Вище себе не підскочиш.
Укажіть означено-особове речення.
Тяжко мені сиротою на сім світі жити.
Задзвонили до вечерні.
Прийми мою мову не мудру, та щиру.
А тим часом стародавню Січ розруйнували.
Укажіть рядок, де є неповне речення.
Вітер віє-повіває, по полю гуляє. На могилі козак сидить та на кобзі грає.
Затишний, мирний світ великого садка. Він такий домашній, такий рідний.
Минув і рік, минув другий – козака немає; сохне вона, як квіточка – ніхто не питає.
Спочивають добрі люди, що кого втомило: кого – щастя, кого – сльози, все нічка покрила.
Укажіть рядок, де є неповне речення з пропущеними підметом або присудком та другорядними членами.
Зустрілися вони зовсім несподвано. І не дома, а на валу.
Іскра кинута. Кинута на підготовлений грунт.
Він одиноко стояв на вершині горба. Стояв і думав.
Я ходив ці дні як неприкаяний і шукав тебе. І нарешті знайшов!
Укажіть неповне речення, у якому пропущені члени можна відтворити зі змісту самого неповного речення.
Отакий-то Перебендя, старий та химерний! Заспіває весільної, а на журбу зверне.
А Залізняк гайдамакам каже опинитись: «У ліс, хлопці!»
Старий змайстрував сани. Витесав полози, розпірки на голоблі.
Було колись – запорожці вміли панувати. Панували, добували і славу, і волю.
Укажіть варіант, у якому правильно визначено місце для тире в неповному реченні.
Твою красу я переллю в пісні, огонь очей в дзвінкії хвилі - мови.
Твою красу я переллю в пісні - огонь очей в дзвінкії хвилі мови.
Твою красу я переллю в пісні, огонь очей – в дзвінкії хвилі мови.
Твою красу я переллю в пісні, огонь очей в дзвінкії - хвилі мови.