«Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (Гісем О. В., Мартинюк О. О.)

Узагальнення за розділом І «Перші середньовічні держави»

Узагальнення за розділом І «Перші середньовічні держави»

Узагальнення за розділом І «Перші середньовічні держави»
1. Об’єднайтеся у дві-три команди та проведіть конкурс знавців термінів і понять за розді-лом.
Рекомендований перелік термінів і понять: «варварське королівство», «Салічна прав-да», алод, бенефіцій, майордом, васал, рицар, «Каролінзьке відродження», василевс, синкліт, «Звід цивільного права», іконоборство, Румський султанат, Латинська Романія, іслам, Коран, халіф, «хіджра», рамазан, експансія, східна деспотія.
2. Робота в малих групах. У складі малих груп проведіть гру «Жива картина». Кожна група отримує завдання зобразити по одній сцені за матеріалом Франкської імперії, Візантійсь-кої імперії та Арабського халіфату. Доцільно обрати журі, яке визначить переможця.
3. Робота в парах. У складі пар проведіть гру «Аукціон імен». Предметами продажу на аук-ціоні є історичні діячі з розрахунковою одиницею — знання учнів та учениць. Ведучий називає ім’я історичного діяча. Той, хто знає факти про нього, — відповідає, якщо інший знає більше — відповідає наступним. Виграє після третього удару молотком той, чия роз-повідь була найбільш ґрунтовною.
4. Проведіть індивідуальну або командну гру «Хронологічний пасьянс». В одній колоді міс-тяться картки з датами подій, в іншій — картки з визначеннями подій. При цьому в другій колоді є зайві картки. Можна зробити навпаки — зайві картки з датами. За визначений час гравцям необхідно встановити відповідність між датами й подіями.
5. Об’єднайтеся у дві-три команди та проведіть конкурс знавців історичної карти. Предста-вник однієї команди називає представнику іншої подію, яку необхідно показати на чистій контурній карті. Правильна відповідь надає право поставити запитання суперникам.

Узагальнення за розділом І «Перші середньовічні держави»
Перед відвідуванням сайту оберіть один з варіантів: